Cooper

Geslacht: Reu
 Leeftijd: 2012
 Plaats: Meppel

Voor Cooper zoeken we een baasje/ vrouwtje die rust, liefde en consequentie kan bieden. Cooper is een klein mannetje van zo'n acht jaar. Helaas heeft hij veel meegemaakt.
Voor het baasje is hij heel lief en hij luistert binnenshuis heel goed. Het is een rustig hondje die van aandacht houdt en die prima met een andere hond kan maar van hem hoeft het niet perse.
Hij kan ook met katten.
Hij vindt het heerlijk om te knuffelen en ligt het liefst naast je op de bank.
Cooper werd als pup geplaatst bij een vriendelijke vrouw, echter ze raakte aan de drugs en daarmee begon de ellende voor Cooper; zwerven, dakloos, bij andere verslaafden logeren, niet uitgelaten worden, soms geen eten en het ergste voor Cooper waren de mensen waar hij mee te maken kreeg en de mensen die zijn vrouwtje mishandelden of die ze ontving om geld te verdienen.
Cooper begon mensen te bijten en dat werd door zijn vrouwtje beloont, hij mocht bepalen welke mensen wel of niet oké waren.
Gelukkig kregen we cooper terug en hij is nu al een aantal maanden in een rustig huishouden met een normaal hondenleven.
Helaas kan hij daar niet blijven.
Cooper vindt het heerlijk om naar buiten te gaan.
Twee keer per dag een stuk waar hij los kan en lekker kan rennen (ongeveer een uurtje) en verder kleine stukjes of in de tuin vind hij prima.
Aan de riem kan hij uitvallen (blaffen/trekken) naar honden en soms ook naar mensen.
Tijdens het loslopen is dit veel minder. Vreemde mensen vertrouwt hij niet snel, vooral mannen zijn erg eng.
Toen Cooper net bij ons kwam (zo'n drie maanden geleden) beet hij veel.
Gelukkig gaat dit steeds beter, hij waarschuwt langer en duidelijker waardoor je voordat het gebeurt kan ingrijpen.
Hij valt makkelijk te corrigeren hierin, maar het is wel noodzakelijk dat het gebeurt, anders kan hij bijten (naar vreemden, niet naar het baasje als hij je eenmaal vertrouwd).
De nieuwe eigenaren moeten zeker van zichzelf zijn en niet over zich heen laten lopen. We zoeken een rustig huishouden, waar weinig mensen over de vloer komen, en absoluut geen kinderen.
Cooper is gecastreerd, geënt, gechipt en ontwormd en is te bewonderen in een opvanggezin in Meppel.