Max

Sinds 10 maart 2018 is Max, onze Amerikaanse Stafford bij ons. Hij komt uit Kroatië en heeft daar al het nodige helaas meegemaakt. Zijn baasje moest de gevangenis in, zijn moeder zou voor Max en zijn broertje zorgen, echter dat heeft ze niet gedaan, met gevolg dat beiden aan een ketting vastgebonden werden, en verwaarloosd zijn. Max wist te ontsnappen, helaas zijn broertje heeft het niet gered.
Via internet kwamen we bij Stichting Idemo uit en na het zien van de foto’s van Max wisten we het meteen: wij wilden Max adopteren.

Na een reis van 2,5 uur waren we aangekomen bij Max zijn gastgezin in Oude Pekela. We werden hartelijk begroet door het gezin, en heel enthousiast besprongen door Max. Wij voelden gelijk een klik met hem en wauw, wat een mooie hond. Hij zag er ondanks zijn verleden toch goed uit. Op slag verliefd waren we en hij mocht na het afhandelen van de papieren en overdracht van gegevens met ons mee 2,5 uur terug met de auto. Wat deed hij dat goed, hij luisterde al goed, hij kende al wat commando’s en het voelde voor ons goed.

Wij zijn met hem naar een basistraining gegaan, en hebben een aantal commando’s bijgeleerd. Aangezien Max super intelligent is en heel graag wil leren en uitgedaagd wil worden zijn hebben de kinderen hem spelenderwijs geleerd dat hij voor dood gaat liggen. Als je ‘pieuw’ zegt en met je vingers een pistool maakt en deze op zijn hoofd richt, gaat hij gelijk plat liggen, wachten tot hij weer op mag. Echt zo grappig! Hij vindt het geweldig als je dit met hem doet, hij doet alles voor een beloning!

Max speelt het liefst buiten met zijn touw en takken. Deze gooien we weg en dan komt hij ze weer terugbrengen. Met een bootje varen vindt hij leuk, en door het hoge gras en in het water lopen doet hij graag. Zwemmen doet ie nog niet, als hij geen bodem voelt, dan raakt ie een beetje in paniek.

Max is een echte mannenhond, hij weet heel goed wie de baas is, je moet heel consequent met hem zijn, maar hij zo lief voor iedereen, hij wilt het liefst de hele dag bij je zijn, hij loopt veel achter je aan in huis. Mijn dochter en zoon zijn gek op hem er wordt veel geknuffeld en vele kusjes uitgedeeld, ook door Max!

Wij zijn blij dat we met het adopteren van Max via Stichting Idemo een hond met een slechte woonsituatie, deze een warme mand hebben kunnen geven.  Wij hebben er een geweldige hond aan en Max hoort echt bij het gezin.